وبلاگ

غلاف لیبل شیرینگ

غلاف لیبل شیرینگ

غلاف لیبل شیرینگ در کنار مزایای بسته بندی به کمک دستگاه  لیبل شیرینگ، استفاده از فیلم های چاپی مزیت خاصی ایجاد کرده است، به طوری که این فیلم ها ضمن بسته بندی و محافظت از محصول، نقش ارتقاء دهنده را نیز ایجاد می کنند. تولید – محصول. آهسته معمولاً برخلاف بسته‌های جمع‌شونده دسته‌ای از محصولات به منظور بسته‌بندی و حفاظت، از برچسب کوچک‌کننده برای بسته‌بندی تکی روی ظروف و بطری‌ها استفاده می‌شود.

 

چاپ روی لیبل شیرینگ به کمک فناوری چاپ فلکسو یا چاپ دیجیتال انجام می شود و این رول ها را می توان به راحتی با نمادها و تصاویر دلخواه سفارش داد. یکی از تفاوت های دیگر بین ورق فیلم معمولی و ورق لیبل این است

 

غلاف های شیرینگ به 4 دسته تقسیم میشود:

  1. Full Body – تمام بدنه
  2. Middle – وسط
  3. Neck – درب
  4. Multi Pack – بسته بندی چند تایی

 

درب بطری ها یا درب ظروف

برای آب بندی درب ظروف مختلف از این نوع غلاف استفاده می شود. غلاف در اطراف درب محصول قرار گرفته و وارد تونل حرارتی می شود. در تونل حرارتی با کمک گرمایش آب بندی می شود. غلاف به گونه ای بریده می شود که کمی پایین تر از درب بطری یا ظروف قرار می گیرد. این نوع بسته بندی علاوه بر زیبایی محافظت خوبی از محصول می کند و از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل محصول جلوگیری می کند. درب شربت ها، دسرها، لوازم آرایشی و بهداشتی و … با این روش آب بندی می شود.

بیشتر بخوایند: شیرینگ پک کابینی

تمام بدنه

در روش غلاف ورق لیبل، تمام بدنه، کل بطری یا ظرف شامل درب کاملا پوشانده می شود. برخی از ظروف و بطری های شیشه ای به این صورت روکش می شوند. در این روش غلاف به طور کامل در اطراف محصول قرار می گیرد و پس از ورود محصول به داخل تونل، گرمایش انجام می شود و کل بطری غلاف می شود. نتیجه یک بسته بندی شیک و درجه یک است. برخی از نوشابه ها، آب میوه ها و … با این روش پوشش داده می شوند.

 

وسط

رایج ترین نوع غلاف، نایلون شیرینگ وسط است. از این روش روکش برای حکاکی مشخصات محصول و لوگوی برند محصول و سایر اطلاعات لازم استفاده می شود. این نوع غلاف برای زیبایی محصول و درج اطلاعات است و برای محافظت از محصول کارایی ندارد.

 

بسته بندی چندتایی

این روش یکی دیگر از روش های بسته بندی محصولات است. در این روش کالاها به صورت چندتایی و بسته بندی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و معمولاً هیچ اطلاعاتی روی آن درج نمی شود.

 

مراحل غلاف لیبل شیرینگ

فرآیند برش و قرار دادن غلاف به دو صورت اتوماتیک و دستی انجام می شود. در مرحله بعد کالا از طریق تسمه نقاله به داخل شیرینگ پک تونلی فرستاده می شود. با حرارت دادن، لایه غلاف جمع شده و مانند یک پوشش کامل، محصول را می پوشاند. روش های انقباض در دستگاه لیبل شیرینگ شامل استفاده از هوای گرم، اشعه مادون قرمز و تونل بخار می باشد. میزان گرمایش با توجه به نوع فیلم و نوع محصول متفاوت است.

 

مزایای استفاده از غلاف لیبل شیرینگ

این پوشش سطح بسیار بالایی از محافظت محصول را فراهم می کند. محافظت در برابر ورود گرد و غبار و آلودگی، محافظت در برابر باز شدن درب بطری در هنگام حمل و نقل، محافظت در برابر نور خورشید از جمله این محافظت ها می باشد.

 

 آب بندی درب ظروف و بطری ها با این روش باعث می شود که مشتریان راحت تر بدانند که بطری ها و ظروف غذا در مغازه ها و فروشگاه ها گم نمی شوند. چاپ با کیفیت بالا بر روی بسته بندی محصولات، محصولات را با کلاس و شیک تر می کند و در جذب مشتری موثر است.

بیشتر بخوانید: دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

قیمت غلاف لیبل شیرینگ

با توجه به کارایی های زیادی که رول های غلاف دارند ، قیمت مناسبی دارند. طراحی این رول ها بر اساس سفارش مشتری صورت می گیرد و در متراژهای لازم به مشتریان ارائه می گردد. در صورتی که نگهداری درستی از رول ها صورت بگیرد ، طول عمر بالایی دارند و تا سال ها قابل استفاده می باشند.