دسته‌بندی نشده

فواید استفاده از نایلون شیرینگ

فواید استفاده از نایلون شیرینگ

مقدمه

اگر شما هم تولیدی و یا کسب و کاری دارید که در آن محصولی تولید میکنید که نیاز به بسته بندی دارد، حتما تا به اکنون اسم شیرینگ پک و یا دستگاه های شیرینگ را شنیده اید. شیرینگ یکی از راحت ترین و بهترین راه های بسته بندی محصولات میباشد. با ما همراه باشید تا فواید استفاده از نایلون شیرینگ را بررسی کنیم.

حتما تا به امروز بسته های 6 تایی آب معدنی و یا بسته های 24 تایی نوشابه های مختلف را دیده اید که این بسته بندی ها به صورت پیچیده شدن محصولات داخل یک فیلم پلاستیکی صورت گرفته اند. این محصولات نمونه ای از بسته بندی با استفاده از نایلون شیرینگ میباشد. به طور کلی، نایلون یا فیلم شیرینگ یک پلاستیک مخصوص برای بسته بندی محصولات شما میباشد.

این روش همانند نوار نقاله ، امروزه جایگاه استفاده خوبی را در تولیدی ها و شرکت ها در اختیار دارد، یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ها برای بسته بندی محصولات شما میباشد. این نایلون های شیرینگ در زمینه های دیگری، مانند پوشش و حفاظت محصولات تولید شده شما را نیز به عهده میگیرند.

در ادامه کاربرد و فواید نایلون شیرینگ در صنایع مختلف را برای شما کامل توضیح داده ایم تا اگر شما هم دارای تولیدی و یا یکی از کاراگاه های کوچک و یا بزرگ میباشید بتوانید به خصوصیات و ویژگی های فیلم شیرینگ پی ببرید و در نهایت در صورت تمایل از آن برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید.

کاربرد نایلون شیرینگ در صنایع

مواد اصلی به کار رفته در فیلم شیرینگ، از زیر مجموعه مواد پلی اتیلنی میباشد. نایلون های شیرینگ به علت مقاومت بالا در برابر کش آمدن پلاستیک ، جمع شوندگی در برابر حرارت و قابلیت چاپ پذیری تصاویر، در بسته بندی محصولات تکی و یا چند تایی و یا پک های بسته بندی در هر نوع محصولی استفاده میشود.نمونه های زیر، برخی از صنایعی میباشند که در بسته بندی آن ها از نایلون های شیرینگ استفاده شده است:

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به علت شکننده بودن و جا به جایی سختی که دارند، نیاز به یک بسته بندی حرفه ای دارند که بتواند ایمنی در برابر شکسته شدن کاشی و یا سرامیک را داشته باشد و از طرفی دیگر حمل نقل آن ها را آسان تر کند. به جرعت میتوان گفت بهترین روش برای بسته بندی محصولاتی نظیر کاشی و سرامیک، استفاده از فیلم های شیرینگ میباشد. این نایلون ها به علت ضخیم بودن فیلم پلاستیک آن ها، میتواند شدت ضربات وارد شده به محصول را کم کند و از محصول محفاظت کند. از طرفی دیگر در بسته بندی این محصولات، چند عدد محصول کاشی و یا سرامیک به روی هم قرار گرفته و با استفاده از نایلون های شیرینگ به گونه ای بسته بندی میشوند که از روی هم سر نخورند و حتی جایگاهی دستگیره ای مانند در آن به وجود می آورد که جا به جایی این محصول را سهولت پذیر تر مینماید.

نوشابه و آب معدنی

یکی از محصولاتی که بیشترین استفاده از بسته بندی به روش نایلون شیرینگ را دارا میباشد، آب معدنی ها و نوشابه های گاز دار میباشد. بسته بندی محصولاتی مانند آب معدنی، به دلیل کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی از بطری ها در کنار هم، تقریبا کار سختی است که به لطف بسته بندی با نایلون های شیرینگ، بسته بندی این محصولات به آسان ترین و سریع ترین روش ممکن تبدیل شده است. این نایلون های شیرینگ از تکان خوردن و از جای خود در آمدن بطری ها جلوگیری میکند و بسته بندی شکیلی را برای این محصولات رقم زده است. تولید کنندگان میتوانند با چاپ لوگو و یا خصوصیات محصول بر روی این نایلون های شیرینگ باعث شوند که در هنگام جا به جایی این محصولات، باعث تبلیغ برند خود و یا شناخته شدن محصول آن تولیدی بدون باز شدن بسته بندی شوند. به نایلون های شیرینگی که قابلیت چاپ را در خود جای داده اند، لیبل PVC شیرینگ نیز میگویند.

کارتن های بسته بندی

برخی از محصولات هستند که به دلیل ویژگی های خود از استفاده از نایلون های شیرینگ خود داری میکنند. زیرا این نایلون های شیرینگ امکان دارد آسیبی جزئی به محصول شود یا به طور کلی امکان وجود بسته بندی به روش شیرینگ وجود نداشته باشد. این تولیدی ها برای بسته بندی محصولات خود از جعبه های کارتنی استفاده میکنند. اما این جعبه های کارتنی نیز معایبی مانند خیس شدن و از بین رفتن بسته بندی و یا پاره شدن در هنگام جا به جایی را نیز دارند. در این میان میشود از بسته بندی کارتن ها با استفاده از نایلون های شیرینگ اشاره کرد. تولید کنندگان میتواندد محصولات خود را در کارتن های مورد نظر خود بسته بندی کنند و در مرحله بعدی، برای حفاظت از بسته بندی و کارتن های خود، از فیلم های شرینگ بو روی کارتن ها استفاده کنند. جعبه های کارتنی شیشه های دارو که توسط پلاستیک های مخصوص محافظت میشود، نمونه ای از این روش بسته بندی میباشد.

شیشه

حتما تا به اکنون شیشه های ماشینی را دیده اید که ترک برداشته است و یا شکسته است، و با این حال فرو نمیریزد و حالت ظبیعی خود را ثابت نگه داشته است. این ویژگی به لطف نایلون های شیرینگ میباشد. این شیشه ها توسط نایلون های شیرینگ، روکش بندی میشوند و همین باعث حفاظت از ضربه وارد شده به شیشه میشود، و اگر ضربه وارده آنقدر محکم باشد که باعث شکسته شدن شیشه شود، در برابر ریخته شدن و یا فرو پاچیدن شیشه میباشد. شیشه های خوردرو تنها نمونه ای از این ویژگی میباشد و از این روش در محصولات دیگر نیز استفاده میشود.

مزیت های بسته بندی با نایلون شیرینگ

نایلون های شیرینگ به طور کلی قابلیت و ویژگی های زیادی را در خود جای داده اند و توانسته اند با در اختیار قرار دادن تمام این ویژگی ها در کنار هم رضایت تولید کننده را در زمینه بسته بندی محصولات جذب کند و به محصولی برتر در بسته بندی تبدیل بشود. مهم ترین و بارز ترین ویژگی های این محصول را در ادامه برای شما آماده کرده ایم تا اگر شما قصد خرید این محصول و استفاده از آن برای بسته بندی محصول تولیدی خود را دارید، در باره فواید بسته بندی و نایلون شیرینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • شفافیت فیلم شیرینگ

    مواد به کار رفته در نایلون شیرینگ باعث میشود که بعد از کش آمدن نایلون شیرینگ، این محصول از شفافیت و درخشندگی بسیار بالایی برخوردار باشد و همین ویژگی باعث دیده شدن محصول شما حتی در داخل بسته بندی میباشد. البته خارج از بحث نباشد که برخی از این نایلون ها به رنگی کدر تولید میشوند تا نیاز برخی دیگر از تولید کنندگان که به بسته بندی با رنگی کرد نیاز دارند، رفع گردد.

  • شکل گیری

    در برخی از محصولات، تولید کننده نیاز دارد که بسته بندی کمی شل تر باشد تا محصلات کمی جای تکان خوردن و یا جابه جایی در بسته را داشته باشند و در برخی مواقع دیگر، تولید کننده نیاز دارد که در حین بسته بندی این ویژگی را ایجاد کند که هیچ هوای اضافی در بسته بندی وجود نداشته باشد و به اصلاح، محصول در خلا بسته بندی قرار بگیرد. این کار ها به دلیل این میباشد که برخی از محصولات با توجه به جنسیت خود، امکان دارد با بسته بندی اشتباه ویژگی های خود را از دست بدهد. برای مثال لباسی را در نظر بگیرید که برای بسته بندی آن از نایلون شیرینگ استفاده شده است؛ اگر در این بسته بندی جایی برای تکان خوردن لباس وجود نداشته باشد، امکان دارد که لباش چروک شود و یا حالت اصلی خود را از دست بدهد. و یا در نمونه ای دیگر، ظرف های شیشه ای 6 تایی را تصور کندی که به اشتباه شل بسته بندی شده اند. این امکان وجود دارد که در حین جا به جایی این بسته، شیشه ها به هم برخورد کرده و باعث آسیب دیدن محصول شود. به همین دلیل از بسته بندی محم تری استفاده میکنند. انتخاب در مقدار محکم و یا شل بودن بسته بندی، ویژگی ای است که نایلون های شیرینگ در اختیار تولید کننده قرار میدهد.

  • قیمت مناسب

    نایلون های شیرینگ از دسته محصولاتی میباشند که از قیمت بسیار پایینی برخوردار میباشند. دور از انتظار نیست که استفاده از نایلون های شیرینگ میتواند هزینه های بسته بندی را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد. میزان صرفه جویی در هزینه در زمینه بسته بندی را در مقیاس های بزرگ و در طولانی مدت میتوان متوجه شد.

  • حساسیت بالا به حرارت

    سرعت در بسته بندی یکی از عواملی میباشد که برای تولید کنندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. نایلون های شیرینگ در برابر حرارت بسیار حساس هستند و در مقابله با حرارت بسیار سریع از خود واکنش نشان میدهند. به همین دلیل میتوانند در بسته بندی به شدت کمک کننده باشد و مراحل بسته بندی را به سرعت جلو ببرند. این ویژگی میتواند یکی از بهترین قابلیت های نایلون های شیرینگ باشد.

جمع بندی

در این مقاله فواید ومزایای استفاده از نایلون حرارتی برای بسته بندی را بررسی کردیم. یکی از مهم ترین بخش های بسته بندی انتخاب نایلون مناسب است که باید عرض و ضخامت مناسب محصول شما را داشته باشد. اگرنایلون نازک باشد ممکن است تحمل وزن محصول را نداشته باشدو یا اگر عرض نایلون زیاد باشد، ضایعات فیلم شیرینگ زیاد شده و باعث هدر رفت مواد اولیه میشود.