دسته‌بندی نشده

لیبل شیرینگ چیست؟

لیبل PVC شیرینگ

لیبل شیرینگ نوعی روکش است که در بسته بندی صنایع غذایی و دیگر صنایع استفاده زیادی دارد. لیبل شیریگ درواقع پوسته ای نازک و پلاستیکی میباشد که در آن ، محصول داخل دستگاه لیبل شیرینگ قرار گرفته و بر روی یک نوار نقاله در اثر حرارت بالا، لیبل آن جمع شده و به دور محصول پیچیده میشود. این نوع بسته بندی مزایای زیادی دارد و در محصولاتی مانند دارو ها و مواد غذایی استفاده میشود و حتما تا به اکنون نمونه آن ها را که به دور شیشه های سس و یا شامپو پیچیده شده است، از نزدیک دیده اید.

در صنعت برای معرفی محصول ، از نمونه ای پلاستیک و سلفون که به آن لیبل شیرینگ میگویند استفاده میشود. این لیبل ها به دور محصولات پیچیده میشوند و توسط دستگاه هایی مخصوص حرارت میبینند و بسته بندی  انجام میشود.

در ادامه برخی از انواع و ویژگی ها و مقداری اطلاعات از این محصول را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید آگاهی بیشتری درباره لیبل شرینیگ داشته باشید.

نمونه لیبل شیرینگ

لیبل PVC شیرینگ

لیبل های شیرینگ به صورت عمومی به دو دسته بندی سلفون های حرارتی و PVC  های حرارتی جدا دسته بندی میشوند. لیبل های شیرینگ PVC همان پلاستیک های دور بطری آب معدنی و یا شیشه های سس میباشند که به 2 علت در این محصولات استفاده میشوند.
فواید و مزیت های استفاده از نایلون شیرینگ بسیار زیاد است و از مواردی است که در حفظ کیفیت محصول نهایی تا زمان رسیدن به دست مشتری دخیل است . یکی از این دلایل حفظ بهداشت محصول و دیگری اضافه کردن زیبایی بصری به محصول میباشد که در ادامه بیشتر درباره این دو دلیل صحبت خواهیم نمود. نمونه دیگر این لیبل ها ، سلفونی میباشند که معمولا بر روی محصولاتی که از جنس مقوا و یا کاغذ هستند استفاده میشود. پاکت های شیر و ماست و یا پاکت های سیگار از نمونه محصولاتی است که از لیبل سلفون حرارتی در بسته بندی آنها استفاده شده است.

تولید کنندگان میتوانند با توجه به نیاز خود و ویژگی های محصول خود یکی از این 2 دو دسته محصول لیبل شیرینگ را انتخاب کرده و به بسته بندی محصولات خود بپردازند.

 

مراقبت از رول های PVC شیرینگ

این دستگاه در ابعاد و سایز ها و انواع مختلفی تولید میشوند که با توجه به نیاز شما و سایز محصول شما، این مقادیر قایل تغیر میباشند؛ ولی در حالت عادی تولید لیبل های شیرینگ از 20 سانتیمتر تا 70 سانتیمتر میباشد. نکته بسیار مهمی که در رابطه با محصول لیبل های PVC شیرینگ، محل نگه داری رول های آن میباشد.

این رول ها در به دلیل اینکه در محیط های بالای 20 درجه شروع به جمع شدن میکنند، کار حمل و نقل و نگه داری از آنهارا سخت میشود. به همین علت رول های لیبل PVC شیرینگ را در مکان های خنک نگه داری میکنند. اما باید به این نکته نیز توجه نمود که در صورت زیادی سرد و خنک بودن محیط نگه داری ، امکان خشک شدن و شکننده شدن این لیبل های وجود دارد.

انواع لیبل شیرینگ

لیبل و پلمپ درب

یکی از روش های بسته بندی که امروزه بیشتر تولید کنندگان محصولات غذایی از آن استفاده میکنند، پلمپ کردن درب محصول با استفاده از لیبل های شیرینگ میباشد. تولیکنندگان این لیبل های شیرینگ را فقط بر روی درب بطری میپیچند و محصول را داخل تونل حرارتی قرار میدهند و محصول پلمپ شده توسط لیبل شیرینگ را تحویل میگیرند.

نمونه لیبل

لیبل بدنه 

پر طرفدار ترین و محبوب ترین مدل شیرینگ توسط تولیدی ها و کارخانجات، قرار داردن لیبل بر وسط محصول میباشد. در این روش اطلاعات کامل سازنده و شرکت پخش کننده، مواد به کار رفته در تهیه محصول و اطلاعات دیگر را مانند لوگوی شرکت تولید کننده و یا نام محصول بر روی آن چاپ میکنند. این کار تاثیر بسیار مهمی در فروش محصول و معرفی به بازار دارد و در طراحی آن بیشترین توجه و وقت گذاشته میشود.

نمونه های بطری لیبل شده

پک کردن چند محصول

از لیبل های شیرینگ میتوانیم در بسته بندی چند محصول در کنار هم نیز استفاده کرد. از این روش معمولا برای فروش دو عدد محصول که مکمل هم میباشند استفاده میشوند. برای مثال، چسب های دوقلو که یک عدد چسب و یک عدد اسپری چسب دارند را در کنار یک دیگر گذاشته و با استفاده از این روش آنها را با یکدیگر به فروش میرسانند.

pack_with_label_shiring

پک تمام بدنه

style=”color: #000000;”>> این روش از لیبل گذاری شیرینگ، برای محصولاتی استفاده میشوند که نیاز است محصول داخل ظرف در ماقبل نور آفتاب و یا ویژگی های دیگری محیطی قرار نگیرد. زیرا این محصولات به نور آفتاب حساس بوده و و امکان دارد محصول را خراب کند. برای مثال دارویی را در نظر بگیرید که در صورت برخورد UV به آن خواص خود را از دست میدهد.

full_body_label_shiring

پک و پلمپ بدنه و درب

 در این مدل از بسته بندی تمام ظرف و یا بطری در داخل غلافی از لیبل های شیرینگ قرار میگیرد و کل محصول را از عوامل بیرونی پنهان نگه میدارد. ویژگی دیگر این مدل از بسته بندی، پلمپ شدن محصول در طی فرایند لیبل شیرینگ میباشد، در کنار همه این ویژگی ها، این مدل از بسته بندی بسیار شکیل بوده و مشتری را به خود جذب میکند.

مزیت لیبل شیرینگ</p></p>

style

=”color: #000000;”>تاثیر لیبل شیرینگ در فروش

: #000000;”

>یکی از مهم ترین مسائلی که در لیبل شیرینگ همیشه مطرح میشود، کم هزینه بودن آن میباشد. شما میتوانید با چاپ کردن مشخصات شرکت و محصول خود بر روی لیبل های PVC شیرینگ، آن ها را بر روی محصولات خود درج نمایید و از هزینه اضافی برای معرفی محصول و یا شرکت خود جلوگیری کنید.

همین امر باعث سود رسانی بیشتر به شما در فروش محصولات شما میشود. از طرفی دیگر، این روش یکی از مدرن ترین روش های بسته بندی محصولات میباشد و میتواند شکلی شکیل و زیبا به محصول شما بخشیده و مشتری را در هنگام خرید جذب کند. از طرفی دیگر به دلیل کیفیت بسیار بالای لیبل های شیرینگ، باعث ایجاد رضایت مشتری از نوع بسته بندی و طرح آن میشود و از همین طریق میتوانید فروش محصولات خودرا بالا ببرید.

در قدیم از لیبل های کاغذی برای بسته بندی محصولات استفاده می شد که با وجود مشکلاتی همچون خیس شدن لیبل و کنده شدن آن و یا پاک شدن طرع چاپ شده روی آن بر اثر برخورد نور خورشید، این روش کنار گذاشته شد و  امروزه از لیبل های PVC و یا سلفونی استفاده میشود.

اهمیت موضوع پک کردن محصول موردی است که برای تمامی کارگاه های تولید کننده ثابت شده است و اغلب تولیدکنندگان سعی بر استفاده از برترین نمونه های دستگاه شیرینگ پک</strong> با توجه به بودجه خود میکنند و در کنار آن از برترین متریال ها در تولید لیبل برای خود استفاده میکنند.</p>

<span style=”co

lor: #000000;”>مزایای استفاده از لیبل شیرینگ</span>

قابلیت پلمپ کردن محصولات

در محصولات خوراکی مانند آبمیوه ها، سس ها، مرباها و دیگر مواد خوراکی که باز شدن درب آنها مورد اهمیت است، میتوان برای آسودگی خاطر به مشتری از آن استفاده کرد. زیرا این لیبل ها بعد از باز شدن، اثرات باز شدن آن به راحتی قابل تشخیص میباشد. و از طرفی دیگر هزینه کمتری در پلمپ کردن به روش های دیگر مانند درب های پلاستیکی و یا درب های آلومینیومی را در بر دارد.

سرعت در بسته بندی

بسته بندی درب بطری و یا محصول، اخرین مرحله در فرایند تولید یک محصول میباشد و هرچه این محصولات سریع تر بسته بندی شوند برای تولید کننده بهتر میباشد. بسته بندی و یا پیچیده شدن لیبل های شیرینگ به دور محصول زمان بسیار کمی را از شما میگیرد و به جرعت میتوان گفت یکی از سریع ترین روش های بسته بندی میباشد. به دلیل نازک بودن لیبل ها، نیاز به گرمای زیادی در کوره ندارند تا به محصول بچسبند، و این مراحل در کمتر از چند ثانیه انجام میشود.

محافظت از محصول

لیبل های شیرینگ میتوانند از محصول شما در برابر مواردی مانند اشعه های نور خورشید و حتی در مقابل باکتری ها مراقبت کنند. بهداشتی بودن محصولی که به دست مشتری میرسد بیشترین اهمیت را دارا می باشد و شما میتوانید این نیاز را با استفاده از لیبل های شیرینگ بر طرف کنید. همچنین این لیبل ها از محصولات شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کرده و محصول شمارا به محصولی با کیفیت تبدیل خواهد کرد.

سوالات متداول
  1. چگونه دستگاه لیبل مناسب خود را انتخاب کنم؟ شما به راحتی میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و آن ها بطور رایگان شما را راهنمایی میکنند تا مناسبترین دستگاه را برای خط تولید خود انتخاب کنید.